Rippin' the waves bro! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu Rippin' the waves bro! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu

Rippin' the waves bro!

Blijf op de hoogte en volg Anne-Ciska

28 April 2014 | Australië, Sydney

G'day mates! Alweer een week geleden dat ik iets geschreven heb. Mar ik ben nog steeds in Sydney. Ik begin inmiddels ook te wennen aan de stad en australie. Dus tijd voor een languageupdate! Eerst even de Aussies. Die zeggen namelijk elke keer als ik 'thank you' zeg: ' No worries'. Geen idee hoe ik daarop moet reageren, net als de ' Hello, how are you?' elke keer als je een winkel in loopt. Daarnaast verkorten ze alles. Dus dan krijg je aussie, brekky, wettys, tinnys, (australier, breakfast, wetsuit, blikje bier) en nog een paar die ik nu vergeten ben. En dat allemaal in een heerlijk knauwend accent :P. Dan hebben we ook nog een ander taaltje voor een bepaalde bevolkingsgroep: de surfers. Daar heb ik afgelopen week 5 dagen midden in gezeten. En oh,oh, wat is dat een leuk taaltje, zeker met het australische accent :). Ook niet moeilijk om na te doen. Zorg ervoor dat je je heel erg relaxed voordoet (bijna stoned, maar dan zonder drugs) en dat je uberpositief bent. Waardoor je een soort slome hyperblije manier van praten hebt die zelf sloom klinkt in een normaal tempo. En dan lekker overal bro of dude achter plakken. Heerlijk ^^.
Goed, dan nu mijn verhaal van de afgelopen dagen. Ik ben dus 5 dagen op surfkamp geweest. Het was echt een soort zomerkamp, met hutjes rondom een bbq plaats waar we allemaal tegelijk aten (bbq, bbq en bbq). En surfen natuurlijk. Of ik het nu kan? Niet echt... Maar ik heb wel heel veel lol gehad. Op maandag hadden we de eerste les, wat heel goed ging. Ik heb toen gewoon al op een surfplang gestaan in de golven. Op dinsdag ging het ook nog wel goed. Paar keer opgestaan en lekker veel uitgeprobeerd. Op woensdag waren er bijna geen golven :(. Na 20 minuten proberen in mini golfjes (tegen de tijd dat ik op een knie zat was ik alweer bij het strand en was de golf weg) heb ik het opgegeven, wetsuit uitgedaan en gaan zwemmen tussen alle mensen die zaten te niksen op hun surfbord. Meeste mensen hadden er die dag ook niet veel zin in (net als ik), want woensdag was spierpijndag. Op donderdag waren er alweer geen golven. Okee, toegegeven, ik ben op woensdag en donderdag alleen 's middags gegaan, maar 's ochtends was het eb, en dat was niet goed. En vervolgens ging het op vrijdag regenen, waardoor de zee eruit zag als de noordzee. Geen golven gepakt, maar gepakt door golven (en zeewier, bah!). Maar veel plezier gehad met alle mensen in het kamp, veel spelletjes gespeeld 's avonds, veel gepeddeld, en heel hard gelachen om onze instructeurs (tanned, blond, long hair, dude). En veel geleerd over surfen, wanneer de golven goed zijn (vloed, rustige rechte golven, wind van het strand af of geen wind), wanneer een bord goed is (voor beginners moet ie groot zijn) en wat de surfregels zijn. Erg leuke surftijd gehad dus.
Vervolgens op vrijdag terug naar Sydney gegaan. Daar uitgegaan met mijn nieuwe surfbro's, allemaal gratis drankjes gehad en gegeken naar alle mensen in uniform omdat het ANZACday was (de 4 mei van hier). Zaterdag niet veel nieuws gedaan. En zondag naar de Blue Mountains gegaan. Helaas waren dat die dag de Grey Mountains. Het was aan het begin van de dag erg bewolkt, wat naarmate de dag erger werd en het ging ook regenen :(. echt herfst. Gelukkig ook veel mooie herfstkleuren gezien. Misschien dat ik ook even moet uitleggen wat de Blue Mountains zijn. Het is een enorm platteau van zandsteen vlak achter Sydney. Door water uit verschillende bronnen zijn er heuvels onstaan, begroeid met regenwoud, die er op een zonnige dag blauw uitzien. Maar desondanks het weer was het nog steeds mooi en heb ik veel gelopen. ook kregen we van de gids een uitleg over verschillende planten hier die gebruikt werden door de aboriginals (heb zelfs een blad gegeten, ja ik leef nog) en alle giftigste beesten die hier allemaal rondkriebelen. best interessant. Ook nog een mooi klein stadje gezien, dat er pitoresk bij lag tussen herfstbomen dus (die heb je niet in het regenwoud ;) ).
Vandaag toch nog even naar Bondi beach (die ene van die strandwachters show op net5) met mijn ozziemate Adam. Om vanavond om 10 uur de nachtbus te pakken naar Byron bay, de groote surfplek. yeah dude!

  • 29 April 2014 - 15:55

    Lieke:

    Supervet Ciska! Of moet ik zeggen, mate, of dude :-p Leuke foto's ook!!!

  • 29 April 2014 - 15:56

    Lieke:

    Supervet Ciska! Of moet ik zeggen, mate, of dude :-p Leuke foto's ook!!!
    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Ciska

Hoi, Welkom op mijn profiel. Vanaf hier kun je mijn allereerste grote reis volgen, naar Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 11931

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: