Chillin', freezing and cuteness - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu Chillin', freezing and cuteness - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu

Chillin', freezing and cuteness

Door: Anne-Ciska

Blijf op de hoogte en volg Anne-Ciska

07 Mei 2014 | Australië, Rainbow Beach

Alweer 1,5 week later. Maar ik leef nog, altijd fijn ^^. Ik ben inmiddels in Queensland, de plek van zon, zee, strand en droge wouden (heb gister een aantal rookpluimen gezien... hmmm...). Maar hoe ben ik hier gekomen?
De laatste keer was ik nog in Sydney. Die avond, voordat ik met de nachtbus verder ging, ben ik eerst met mijn Aussie buddy uit eten geweest. Laatste avond daar en laatste keer dat ik hem voorlopig zou zien, dus dat vroeg om iets speciaals. En dat heb ik gehad. Kangoeroesteak! Lekkerste biefstuk die ik ooit heb gehad :). Was helemaal het geld waard (al doe ik de komende tijd niet meer zoiets, blijf een backpacker).
Vervolgens in de nachtbus naar Byron Bay. Mijn pogingen om te slapen in voertuigen worden steeds beter. Leer echt wat. Vlak voor Byron stopte de bus in Yamba, waar wat jongens van mijn surfkamp instapten, wat super gezellig was. Eenmaal in Byron was het snel omkleden in bikini. Byron Bay is namelijk een stuk noordelijker dan Sydney en lekker aan het strand, dus warm :). En ik paste er met mn kleren goed tussen, het is namelijk een hippie/surfers stadje, en zo zag ik er ook even uit :P. Maar een fantastische plek, zo mooi, rustig, relaxed. Overal plekken waar je vers sap kon krijgen, een prachtig strand en een Aldi (!) naast mijn hostel. Ik ben echt helemaal verliefd geworden op Byron. Als ik ooit terug kom in australie ga ik hier weer heen. Wat ik voornamelijk heb gedaan in deze stad was chillen op het strand, zwemmen, shoppen (met 4 mannen :P), uit eten gaan (lekkerste pizza van australie... niet dus, maar vervolgens wel lekkere pad thai) en drinken. Huh, ik, drinken? Ja dus, want ze hadden malibu-cola en Grolsch! En wat ben ik nou voor tukker om grolsch af te slaan ;). Heerlijk vakantiegevoel in ieder geval. De laatste dag daar (na afscheid genomen te hebben van de tweede australische adam, ze heten allemaal zo hier :P) gingen we met z'n vieren naar Nimbin. Een Hippie dorp ergens in de groene heuvels. Daar gingen we heen met de rainbowbus. Dus... hippie... rainbow... koekje? Erg gezellig, buschauffeur was erg grappig, de busveringen waren slecht (ben een paar keer gelanceerd) maar het dorp zelf stelde niet zo veel voor. De hele stad rook zeer bekend voor George en mij (als hollanders) en de politie zag er niet heel nuchter uit... Ook hadden ze 'heksen'. Ik heb bij twee jongens een tarrotkaart lezing gezien. De vrouw die dat deed was duidelijk goed in kijken naar mensen, raden en totaal er naast zitten, haha. Was wel grappig. maar goed, het was voor mij tijd om de hippies achter me te laten (en mijn lieve surfvrienden) en verder te gaan.
Volgende stop Noosa. Dwars door Brisbane en surfers paradise gereden. Zag er toch tamelijk saai uit. In Noosa had ik een heerlijk hostel in een koloiaal gebouw, heel mooi. Vanuit Noosa ben ik naar de Australia Zoo geweest, de dierentuin van Steve Irwin (crikey! anyone?). Wel een gedoe om er te komen, want ik was te laat om de toeristenbus te reserveren. Dus dat werd het OV. Dat voelde overigens wel avontuurlijk :P. Eerst een uur met de bus, vervolgens een half uur met de trein en daarna nog 20 minunten lopen langs de autoweg. Maar ik was op tijd voor de krokodillenshow. Jeej! En wat zijn die beesten eng, snel en sterk. Wist je dat je niet aan het water kunt zien of er een krokodil in beweegt en dat ze met 28 km/uur door het water gaan? Gelukkig zijn ze hier nog niet in het wild, nog zo'n 400 km naar het noorden. Ze hadden ook hele lieve dieren. Namelijk die lekkere biefstuk. Luie beesten. Lagen lekker op het gras om geaaid te worden. Maar lief en zacht. En andere schattige luie, zachte beesten: Koala's. En dan nog veel meer dieren. Helaas geen vogelbekdieren :(, maarja. Overigens heb ik inmiddels ook al wat kangoeroes in het wild gezien.
De dag na de dierentuin ben ik gaan kamperen in de Everglades. De wat? Ja, dat dacht ik dus ook. Kennelijk zijn er maar twee plekken ter wereld waar everglades zijn, Florida en hier. Een everglade is een plek met veel zand en water waar veel bomen op groeien (klinkt als nederland :P). Het was een prachtig natuurgebied. En daar ging ik kanoen en kamperen samen met maar 4 anderen. (helaas kwam ik er al snel achter dat die anderen niet zo leuk waren, voelde wel een beetje eenzaam). We werden vanaf de stad met een boot het natuurgebied ingestuurd. Daar kregen we kano's waar alle kampeerspullen ook in moesten en moesten we het verder zelf maar uitzoeken. Na 1,5 uur varen de stroom op konden we de tenten op zetten en niks doen. Op die plek waren gigantische hagedissen, die me iets te geinteresseerd waren. Ook weer veel kalkoenen (echt overal hier) en we werden gewaarschuwd voor haaien, spinnen en slangen, maar gelukkig niet gezien. Om 5 uur was het etenstijd want om half 6 was het donker en koud. Helaas mochten we geen kampvuur maken, dus gingen we naar bed om 7 uur. Half 8 de volgende ochtend weer op, na de meest koude en oncomfortabele nacht die ik ooit heb gehad (mijn matje was 1 cm dik en het was 6 graden, heb al mn kleren aangehad). Die dag 1,5 uur stroom op en 1,5 uur stroom mee gevaren over de zwarte rivier. Het gebied staat namelijk vol met teatree bomen, die hun olie in de rivier laten gaan, waardoor het water rood/zwart is en je niks kunt zien. Goed voor je huid! En omdat we tussen het varen door ook 3 uur gewandeld hadden naar een hele hoge zandduin (soesterduinen... maar hoger... wel mooi) was het heerlijk zwemmen in de rivier. Vooral omdat dat ook gelijk de douche was.
Na nog een vreselijke nacht weer 1,5 uur varen de stroom af met alle spullen om om 9 uur opgehaald te worden door de boot (armspieren ^^). Wat was ik blij toen ik weer in het hostel was! De omgeving was prachtig van het kamperen, en met leuke mensen was het heerlijk geweest. Maar dat was het dus niet. Dus ik blij. Word steeds blijer met kleine dingen. Een warme douche, eten, een bed (gewone, geen bunkbed, aaah!), aardige mensen, mijn lievelingskoekjes (die ze hier hebben!) in de aanbieding en lekkere pasta pesto. Ik ben weer gelukkig :).
En vanochtend heb ik alweer de greyhoundbus gepakt naar rainbow beach (mooi strand, maar ik snap het rainbow gedeelte niet helemaal, de klueren zijn niet zo rainbowachtig, en nee, die is geen koekjes geval). Waar ik nu bij de peterpans ben om gratis achter de computer te zitten. Er is ook niks te doen hier, dus ach. Klinkt erg negatief, maar ik ben hier omdat ik morgen naar Fraser Island ga, een van de mooiste eilanden van Australie. Dus daar schrijf ik de volgende keer over ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Ciska

Hoi, Welkom op mijn profiel. Vanaf hier kun je mijn allereerste grote reis volgen, naar Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1420
Totaal aantal bezoekers 11943

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: