Chilling @ Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu Chilling @ Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu

Chilling @ Queenstown

Door: Anne-Ciska

Blijf op de hoogte en volg Anne-Ciska

06 April 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Queenstown, adrenaline hoofdstad van de wereld, perfecte plek voor mij dus, met honderden manieren om ergens vanaf te springen en veel geld te betalen in ervoor te zorgen dat je niet dood gaat. Echt de stad voor mij dus. Maar gelukkig ook andere dingen om hier te doen. Tenminste, als je niet zo stom bent om je voet tegen een metalen locker te stoten en een bult ter grootte van een ei te krijgen.. Jaja, ook ik doe gevaarlijke dingen (auw). Gelukkig zit ik in een ensuite kamer met nog een jongen die net een half uur in de weer is geweest met ijs. En heb ik een nieuwe vriendin die bijna dokter is. Het kan erger.
Maar ik heb de afgelopen tijd ook leuke dingen gedaan, afgekickt van internet (ze doen niet aan bereik op een eiland zonder mensen) en dit prachtige zuidereiland gezien. Na een tamelijk saaie ferrytocht (met Mathilda en raise your voice (?)) kwam ik aan in Picton, waar een nieuwe bus en een nieuwe driver stonden te wachten. Er zaten wel 3 niet Nederlandse of Duitse mensen in de bus! En we hadden allemaal twee stoelen voor onszelf. En hoewel de driver in t begin wat langdradig leek (hele levensverhaal aangehoord een uur lang :P), bleek hij eigenlijk heel cool te zijn :). Dat was gelijk al, na dat verhaal bracht hij ons naar een wijnboerderij waar we gratis wijn mochten proeven, en de eerste witte wijn was nog lekker ook (niks gekocht, ga geen fles mee sjouwen). En zoals iedereen weet hoor je bij wijn proeven de boel uit te spugen, zeker vóór de lunch, dus t was daarna heel gezellig in de bus :P. Na wat fotostops (hij stopte bij elke mooie plek voor foto's en om groepsfoto's) kwamen we in Abel Tasman National Park. Een prachtig natuurgebied met goudgele stranden, blauw water en tropisch woud. Die avond hadden we een heerlijke barbecue omdat de driver ons het groepsgevoel wilde geven, wat lukte. De dag daarna heb ik 24 km gelopen door het park met 5 anderen, omdat we niet veel geld wilden uitgeven aan een boot. Mooie tocht naar een strand, alleen wel veel (en dit was de eerste keer dat ik ze zag) zandvliegen. Echt, ik ben blij er muggen in Nederland zijn en geen zandvliegen, die rotbeesten bijten echt en de bulten jeuken veel meer.
Maar goed, twee nachten in abel tasman gebleven (fantastische bedden), weer allemaal bekenden tegen gekomen en nieuwe vrienden gemaakt en vervolgens doorgegaan naar een soort vvv en winkel wat een stad bleek te zijn, Punakaiki. Wel hadden ze pancakerocks, heel mooi. En een leuk hostel waar ik met twee anderen, Miri en Sandra, lekker kon chillen, in een heerlijk funky huisje met veel rust. Dag daarna weer doorgegaan. Ik extra vroeg omdat ik zelf greenstone ging carven. Alleen. Er gingen we drie anderen iets met bot doen, maar ik was de enige die afgezet werd bij een shabby huisje in the middle of nowhere met een man en zijn hond. Beetje eng, tussen de bergen aan de kust. Maar hij was heel aardig en de hond was een erg groot uitgevallen puppy. Ik kreeg een kop thee (met melk en suiker, het eten hier is erg Engels) en we konden beginnen. Hij nam een stuk steen dat eruitzag als leisteen maar greenstone bleek te zijn, maakte een schets en ik mocht beginnen. Hij hielp wel, door te laten zien hoe ik de machines steeds moest gebruiken (met diamantschuurpapier). En kennelijk kon ik t best goed, en leek ik weer Amerikaans (volgens de buurman). O, en ik heb wilde geiten gezien, die waarschijnlijk nu niet neer leven. Maar 4 uur en 2 koppen thee later was mijn ketting af en kwam de bus me halen. Dus weer verder naar het zuiden via de westkust, door het saaie stadje (meer dan twee gebouwen) greymouth naar Franz Jozef. Een gletsjer waar je op mag voor naar 200 euro.... En voor maar 90 euro mag je over de Fox gletsjer lopen... Zelfs onze driver vond dat belachelijk (hij gaf ook veel tips over gratis dingen) dus ik heb gehiked naar een grot zonder glowworms... Mopper... Wel de opdroog snelheid van mn schoenen kunnen testen... Gelukkig die dag kunnen uitslapen, ontbeten met een banaan en chocolade en 's middags in de hottub gezeten :). Lekkere chilldag, en niet hoeven koken want we hadden chilli over ^^.
Weer een dag later (geen idee welke dag het is steeds) weer verder naar het zuidoosten. Eerst nog mooie fotostop gehad bij mirrorlake en de gletsjer (met een straat niet geschikt voor bussen maar hij zei, zolang er niet staat 'Carlen, don't drive your bus in here' ga ik er in, dus.. Kwam vaker voor :P). En vervolgens naar Wanaka. Veel hoge bergen gezien met tropisch woud en daarboven alleen gras, geen naaldbomen. Veel mooie watervallen met prachtig helder water. En toen, opeens, kale bergen. Boem! Queenstown scenery. Alleen hier en daar een naaldboom of een verkleurende loofboom. Herinnering dat het echt herfst is hier. Maar echt prachtig. Beetje stom hostel in Wanaka, maar fish&Chips gegeten op het strand bij het prachtige meer met bergen overal.
En eergisteren naar queenstown gereden. Weer wat mensen zien bungeejumpen en de beroemde furg burger (zoooo lekker) gegeten op het strand bij het queenstown meer.
Gisteren (nog afrondend van die burger) met Miri en Camilla (de (de bijnadokter) en Camilla's peetvader allemaal leuke marktjes afgegaan (free foodsamples! Beste zalm ooit) en geluncht (hij trakteerde. Echt een brloodje waar backpackers alleen van kunnen dromen met zalm, avocado en ei :D). En nu zit ik in het huis van die peetouders, met mijn pijnlijke gekneusde poot op een possumkussen, lekker zacht ^^. En als het goed is morgen naar Milford Sound. bijnadokter) en Camilla's peetvader allemaal leuke marktjes afgegaan (free foodsamples! Beste zalm ooit) en geluncht (hij trakteerde. Echt een broodje waar backpackers alleen van kunnen dromen met zalm, avocado en ei :D).
En 's avonds lekker cocktails gedronken in de icebar (-8,1 graden).
En nu zit ik in het huis van die peetouders, met mijn pijnlijke gekneusde poot op een possumkussen, lekker zacht ^^. Straks barbecuen :). En als het goed is morgen naar Milford Sound, met korting (wordt wel gek van alle prijzen hier die ze werkelijk overal voor vragen).

Tags: south Island

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Ciska

Hoi, Welkom op mijn profiel. Vanaf hier kun je mijn allereerste grote reis volgen, naar Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 11966

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: