Everything will kill you! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu Everything will kill you! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu

Everything will kill you!

Door: Anne-Ciska

Blijf op de hoogte en volg Anne-Ciska

11 Mei 2014 | Australië, Rainbow Beach

Hoihoi, hier ben ik weer, alweer in rainbow beach. Misschien moet ik even de titel uitleggen. De afgelopen dagen heb ik gekampeerd en rondgereden in Fraser Island. Woensdagmiddag kregen we een briefing over de tour die we gingen doen (duurde maar 2,5 uur...). Waren behoorlijk wat mensen, al bleken het twee groepen te zijn en waren wij met 34 mensen. Tijdens die briefing werden we ingedeeld in auto's, moesten we ons rijbewijs laten zien en kregen we een video te zien over kamperen en rijden op Fraser. Dat was een video van een halfuur en wat vooral bleef hangen was: 'Drive slow' en 'de gevaarlijkste plek ooit'. Want als je niet heel goed uit keek zou je;
1) opgegeten worden door dingo's
2) verdrinken in de sterke branding
3) opgegeten worden door haaien
4) dodelijk gstoken worden door hele grote kwallen
5) van een klif in zee stortten
6) een bosbrand beginnen en samen met de rest van het eiland levend verbranden
7) over de kop vliegen (bij alles) met de auto en dood gaan...

Leuke video dus. Gelukkig viel alles hartstikke mee en ik leef nog!

Even stukje info. Fraser Island is een zandeiland net van de kust, en kennelijk het grootste zandeiland dat begroeid is. Het is dus een uit de kluiten gewassen zandbank met bomen :P. Maar wel mooi. Er leven een heleboel wilde dingo's, die er uit zien als honden, maar zich gedragen als wolven. Ze zijn gevaarlijk dus. Op het eiland kun je met 4wd over het strand rijden en over zandwegen binnendoor. Overal heb je kans dingo's tegen te komen. Alleen bij de campground en een resort was een groot hek gebouwd en speciale roosters zodat de dingo's niet binnen zouden komen. Het is namelijk wel zo dat als je alleen over het strand gaat lopen, je een probleem hebt, want ze zien je als voedsel. En je kunt inderdaad ook echt niet in de zee zwemmen, maar wel in de meren.
Wat ik gedaan heb? Op donderdag na veel wachten gingen we op weg met 8 mensen in de auto. Daar hebben we eerst geluncht (we hadden allemaal kratten met eten per auto) en vervolgens gingen we zwemmen in een prachtig meer. Met heel mooi wit zand en zacht, schoon blauw/groen water. Vervolgens naar het kampeerterrein, waar we een tent kregen per tweetal. En ik moet toegeven dat dat al een stuk beter lag dan de vorige tent. Het was ook een stuk warmer 's nachts :). Het avond eten dat we zelf moesten maken was ook goed te eten. Helaas was de meerderheid van de mensen al stomdronken om half 9. Vooral met goon gaat dat heel snel. Goor spul. Maar aangezien drank heel duur is hier (24 flesjes bier: 35 euro!), drinken de meeste mensen dat. Ik niet. Nuchter zijn en een drankje doen kan ook heel leuk zijn.
De tweede dag zijn we naar een beek gegaan met ijskoud water, en hebben we vooral veel gereden (en gewacht, er was een groep die 3 auto's versleten heeft :S, wij niet!). En ik heb ook gereden! (een uur) :) In een 4WD, over het strand, en veel mul zand. En dat was zo gaaf!! Was voor die tijd er behoorlijk bang voor, maar ik zou het zo weer willen doen. Bucketlist: Check!
De laatste dag zijn we weer naar een meer geweest, alleen was het prutweer en was het water erg koud, dus dan maar niet. Eenmaal terug aan de andere kant van de zee was ik weer heel erg blij met een douche :).
Helaas is mijn telefoon wel overleden hier. Stom hostel... Waarschijnlijk omdat er een lek zat in de badkamermuur waardoor mn telefoon aan de lader in een plas water lag, een hele nacht lang, en het water er 's ochtends uitdroop.. Dus ik ben nu telefoonloos, wat behoorlijk afkicken is. Maar ik heb een reiswekker om de tijd te weten en op tijd op te staan, en gelukkig ben ik er inmiddels achter dat ik op veel plekken gratis achter een computer kan, dus even een maand zonder telefoon. Lekker terug in de tijd :P.
En straks 17 uur in de bus, op weg naar de mooist eilanden van australie om lekker te zeilen :) Maar nu eerst even flink met de manager praten over mijn telefoon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Ciska

Hoi, Welkom op mijn profiel. Vanaf hier kun je mijn allereerste grote reis volgen, naar Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 11954

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: