I found Nemo @ wetsundays - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu I found Nemo @ wetsundays - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu

I found Nemo @ wetsundays

Door: Anne-Ciska

Blijf op de hoogte en volg Anne-Ciska

19 Mei 2014 | Australië, Cairns

Alweer bijna het laatste verhaal aan de oostkust. Dit keer lekker vol met water ^^. Na Rainbow beach ben ik met de nachtbus vertrokken naar Airlie Beach. Een leuk stadje aan het begin van het Great Barrier Reef, en het vertrekpunt voor de Whitsunday Islands. Vanaf daar ben ik gaan zeilen! Jeej! En dat was leuk! Helaas hoopte ik op zon, want het regenseizoen zou afgelopen zijn... niet dus :(. Al is het niet zoals regen in Nederland. Het ene moment is het zonnig, dan komt er opeens 20 minuten lang een harde bui, en dan is er weer zon. Maar ach, je wordt toch wel nat als je gaat zeilen. Dus het zeilen. Ik zat op de allmighty Condor. Een wedstrijd oceaan zeilboot van 25 meter lang met een giganisch hoge mast. Een boot waar 30 mensen op konden, maar we waren lekker met 16 en 4 bemanningsleden. Geweldige mensen :). En een behoorlijk comfi boot om in te leven 2 dagen en 2 nachten lang. We hebben echt gezeild, je weet wel, waarbij de helft van de boot onder water zit :P. De wet (...) sundays zijn ook erg mooi, al regende het dus veel. Eerlijk gezegd kun je denk ik ook heel goed naar Griekenland gaan daarvoor. Wat wel echt speciaal was, was het snorkelen. Okee, niet het snorkelen opzich, maar wat je kon zien. We gingen naar een plek die de locals kennen als de 'fish bowl'. En daar leek het ook zeker op, koraal overal en hele mooie gekleurde vissen. Waaronder de familie van Dory ;). Overigens was het eten ook echt lekker op de boot, en werd dat ook allemaal voor ons gemaakt. Zo veel beter dan het kamperen :P.
Na het zeilen hadden we in Airlie de after boat party. Woehoe! Wel 6 mensen :P. Mijn eerste Goon (GEDVERDEMME!). En veel gratis cocktails, altijd leuk ^^. Ik drink hier wel meer dan in Nederland, al zegt dat met mij nog niks natuurlijk :P. De clubs en bars in het stadje waren een beetje leeg, maar ik heb me goed vermaakt. Halverwege de avond kwam ik namelijk een hele gezellige (gaye) jongen tegen uit Melbourne. Hij gaf me gelijk allemaal tips waar ik in Melbourne heen moest, en we hebben een heleboel lol gehad op de dansvloer ^^.
De avond na het uitgaan was het alweer tijd voor nog een nachtbus. En oef, wat was ik moet. Helaas niet veel tijd voor slapen want om kwart voor 6 's ochtends kwam ik in Cairns aan. En ja, het regende. En ik mocht al om 1 uur inchecken in mijn kamer natuurlijk, dus ik heb weer een nieuwe plek om aan mijn 'vreemde slaapplekken lijst' toe te voegen. Namelijk de hostelbank. Lag ook best goed ^^. Verder heb ik die dag niet zo veel gedaan, mijn hostel ligt namelijk 2 km uit de stad, en is behoorlijk chill met aardige mensen, dus hoefde niet zo nodig :P. Maar ik heb gister wel iets heel gaafs gezien. Nemo!!! Ik ben wezen duiken en snorkelen in het echte Reef. Best grappig. Je gaat met de boot (met nog lekkerder eten, heb niet eens avondeten gehad, te veel gegeten daar :D) naar een stuk met alleen zee (de andere keer snorkelen was bij een . Prachtige oceaan hoor (vind t echt de mooiste zee), maar toch echt alleen water. En dan moet je erin springen vanaf de boot, waarbij ik toch elke keer weer denk dat het heel koud wordt. maar het is zo lekker warm :), en zo gauw je dan onderwater kijkt zie je opeens zo veel visjes en koraal. En ik heb hier dus ook echt Nemo gezien (titel klopt niet helemaal :P) en een schildpad en een haai/baracuda (een van de twee). Heel gaaf. We werden alleen wel in tweetallen aan de hand meegesleurd door een instructeur... zucht... Dus ik was ook erg blij toen ik lekker alleen mocht snorkelen. Had een onderwater camera gehuurd, en dat was het helemaal waard! Zo gauw ik een computer vind waar ik foto's kan uploaden komen de foto's er op. Maar tot die tijd blijf ik lekker ouderwets, zonder telefoon, in een stressloos leven :). En vanaf vrijdag in de woestijn ^^.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Ciska

Hoi, Welkom op mijn profiel. Vanaf hier kun je mijn allereerste grote reis volgen, naar Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 11946

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: