Expeditie Regenwoud - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu Expeditie Regenwoud - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Anne-Ciska Cuiper - WaarBenJij.nu

Expeditie Regenwoud

Door: Anne-Ciska

Blijf op de hoogte en volg Anne-Ciska

24 Mei 2014 | Australië, Alice Springs

Het ene moment eet je een kokosnoot op het strand, dan zit er een bloedzuiger aan je been en dan ben je alweer aan het fietsen in de woestijn. Het leven van een backpacker is toch altijd weer spontaan en verassend, en de wereld is toch veel kleiner dan je denkt. Zo heb ik donderdagavond heel veel gelachen met een jongen uit Zwolle, kwam ik gisteravond een vriend uit Nieuw-Zeeland tegen in het hostel in Alice Springs en heb ik vandaag een jongen ontmoet uit Borne die een auto in elkaar aan het zetten was. Mocht zijn mountain bike lenen om te fietsen ^^. Kleine grote wereld dus.
Inmiddels ben ik gisteren aangekomen in The Red Centre, Alice Springs. Heel warm, veel zon en veel vliegen. Maar heb dus toch nog zo'n 15 km gefietst in de hitte, ze hebben namelijk een sort fietspaden langs de weg. Maar genoeg over de woestijn, mijn woestijn avontuur begint eigenlijk morgen pas, dus daar ga ik het nu niet over hebben. Ik ga het over een andere warme plek hebben, alleen met veel meer regen. Het regenwoud. Nog geen expeditie Robinson trouwens, ik zorg er wel voor dat de boel iig backpackerscomfortalbel is.
Maar na het zien van vele vissen werd het tijd voor het andere hoogtepunt van Cairns. Ik begon met een 2 daagse trip naar Cape Tribulation. Het was een tour die ik geboekt had, maar de tour was heel...erg...saai... Bij elke "wandeling" warden we gewaarschuwd dat het best een stuk lopen was... jaja.. 400 meter over een boardwalk. Heel zwaar ja... Gelukkig duurde het eerste deel van de tour maar een paar uur en was het meer een shuttle naar de plek van bestemming. Daar kwamen we tijdens de lunch aan en samen met twee andere meisjes bleef ik daar in het hostel slapen. Het was een mooie plek, ver van de bewoonde wereld leek het. Een echt regenwoud (met woud, en regen) en middenin stonden houten hutjes met bedden, een keuken met een grote spin en een pad naar het strand waar nog steeds regenwoud op groeide. Heel bijzonder dus. Veel creepycrawly beestjes ook :S. En schatige buidelratjes. Samen met wat mensen in dat hostel heb ik daar 24 uur gezeten en de boel bekeken. Veel over het strand gelopen waar dus nog bomen groeiden en waar kokosnoten lagen. Ooit een kokosnoot gezien? En vooral, ooit iemand een poging zien doen tot kokosnoot openmaken? Erg grappig :P. Maar na een aantal pogingen waren de kokosnoten open, heerlijke kokosmelk en lekker vruchtvlees. En natuurlijk, GRATIS ETEN!! (Blijf een nederlandse backpacker ^^). Uiteindelijk heb ik zelf zo'n 1,5 koksnoot gegeten :).
Dag daarna na de lunch weer weg met de saaie tour. Na veel zeuren mochten we wel wat ijs kopen, wat daar gemaakt wordt van lokale torpische vruchten, lekker :). En ook een crockcruise gemaakt. Over de Daintree river, wilde krokodillen in alle maten gezien, een slang en hele mooie ijsvogeltjes.
Mijn laatste dag in cairns heb ik de zeer beroemde (en beruchte) Uncle Brian's tour gedaan. De leukste tour van Cairns naar de Tablelands. En dat was inderdaad heel erg leuk en erg lachen. Geweldige guide, bus en omgeving. De bus (Gus) had een Eigen persoonlijkheid, zo kon die dansen, huilen omdat z'n vriendinnetje er niet was en niet willen starten omdat ie verlegen was :P. En we mochten ook dansen en zingen in de bus, puzzels oplossen, spelletjes spelen om chocolade te winnen enz. En zwemmen in de waterpoelen (geen krokodillen) in de Tablelands. Regende wel, dus heb maar in 1 van de 3 gezwommen, was te koud. De eerste plek heb ik ingestaan, maar niet gezwommen, de tweede plek liepen we naar de rivier, maar door de regen was het water te wild. En daar zat opeens een bloedzuiger op mijn been... Gedver... En toen die eenmaal eraf was, was ik wel zo slim om van een steen te glijden in mn bikini (au, kont)... Ach ja, ik kan ook niet te lang gezond zijn :P. De derde plek heb ik gezwommen. Dat was een prachtige waterval, waar kennelijk ook stukjes zijn opgenomen van de videoclip van mysterious girl (wist je dat dat een aussie was?). En een reclame van Herbal ecsences (uhm, schrijf je dat zo?), dus dat mochten wij ook doen. The hair flick ^^. Bij de vierde plek was ik moe en koud (mijn kleren waren al dagen lang nat, niks wil drogen als het constant regent in de tropen) dus ook overgeslagen. Al met al wel een hele leuke dag met goed eten.
En morgen op weg naar Adelaide via de woestijn. Weer een total ander klimaat waar ik nog nooit iets van gezien heb. Ben benieuwd naar het aantal vliegen...

  • 25 Mei 2014 - 11:06

    AW Cuiper:

    Uit Zwolle! Hee backpacker, je grootmoeder kwam uit Zwolle...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Ciska

Hoi, Welkom op mijn profiel. Vanaf hier kun je mijn allereerste grote reis volgen, naar Nieuw-Zeeland en Australië!

Actief sinds 25 Feb. 2014
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 11951

Voorgaande reizen:

07 Maart 2014 - 04 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: